Monday, December 26, 2011

SnoWalk @ I-City


hari tuh g snowalk kt Icity..lg sejuk dari umah 4musim d bukit cerakah..tp situation like masuk peti ais la..hahha..camna aq leh pg sbb kakak aq bli gruopon..worth la gak..kalo masuk camtu jer mmg mahal..ritu dpt masuk pon sbb bli gruopon..kira sorg rm17 jer..dpt tix masuk snowalk ng 2 tix untuk outdoor theme park..tp outdoor themepark dia seriously not worth kalo suka suki bli camtu jer..da la rm5 satu game tp biasa2 jer..baik la spend lebih skt masuk genting lg puas hati..huhu..
kat dalam tuh makan kt gasolin..1st time makan..mmg sedap..hmm..btw satu jer la yg aq termiss..main gelongsor ais..mula2 regred gak xdpt main..tp nk kata NAK PERGI LAGI xder la derr..melainkan org belanja boleh la..

Monday, November 7, 2011

signage~


nice signage..this signage to show the ladies and gents..
not like common signage..
its also quite big though..
hahhahaha...
nice oneee~

Sunday, October 16, 2011

tidooooww~

the cat was sleep so soundly..in the hot afternoon..
kyaaaaakkkk~ huhu...

Saturday, October 8, 2011

laptopku bukan jantan..

Apakah Jantina Bagi Komputer/Laptop Anda?

Jangan tak percaya. Komputer pun ade jantan betinanya. Ikuti langkah-langkah di bawah untuk mengetahui jantina komputer anda:

1) Buka program notepad
... ...
2) Taipkan ayat di bawah ( copy paste jer :p ) :

CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love you"

3) Selepas itu pergi ke file>save as. Ubahkan 'save as type' kepada 'all files'. Namakan fail anda itu sebagai:

jantina_komputerku.vbs

(kalau boleh simpankan fail ini pada desktop supaya mudah anda mencarinya).

4) Exit notepad selepas anda save. Klik dua kali pada fail yang anda buat tadi.

5) Sekiranya anda mendengar suara lelaki bermakna komputer anda tu jantan dan sekiranya suara perempuan maka maknanya betinalah komputer anda itu.

Selamat mencuba :)

Tuesday, September 20, 2011

TOP30MNTFB2011

by Sandra Azwan
TOP30MNTFB2011???? 
ada ker harapan ku untuk tu? 
contest nih telah berakhir pada 18/9/2011
dia kata ada kasi email sapa yg shortlisted in top30..
ini pon aq taw dpd blog kwn aq..
she said she was shortlisted in the top30..
nmpk gaya cam aq tak termasuk..

hmm..xder rezeki aq..kalo nk harap pon dalam mggu nih jer la..
sampai dia keluarkan Top30 list tuh on his blog by this week..kalo x alamat nyer join next year jer la..kalo mampu lg..hehehe..but its kind of experiece hockayyy..at least u know what capability u had..muahahahahhaa~

rasa di pagi hari~

*!@%#^&!$#@^&!^#**!^#%!#!@#%&@&#&*^@%$ 
salah ker aq nk wat aduan? salah ker aq suarakan hak aq sbg pengguna..sebok kata aq xreti bersyukur la haper bagai..ayat nk klise plak..ello~aq da guna ayat tuh lagi lama dr ko taw..bukannyer aq wat press release terus..kalo ngadu kat page VC kata la "kita boleh berbincang diperingkat kami jer..hal remeh jer"..tapi bila nk bincang peringkat ko x mcm harrram lak kan..at least aq taw la ikut birokrasi/hierarki xder la aq terjah terus org atasan..kalo bwhan pon dah cam nih...no wonder org selalu gunakan kuasa n pangkat trus terjah the big boss..xnk wat keje ckp jer la..baik bg kerja kosong tuh kat aq jer..at least kata la 'akan dipertimbangkan untuk tindakan' 'akan dimaklumkan kemudian'..baruuu nk sejuk hati..ttba ada lak yg lain mencelah plak kata "awk nih x reti bersyukur..dah dpt kemudahan pon nk merungut lg"..very poor PR(public relation) to be a good representative..dush3~


sekian trimas~

Friday, September 16, 2011

bayangan hari perhitungan

✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar)
yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat
yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan
akhirnya nyawanya sendiri.
✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah
... kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan
keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan
kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup,
tidak mati.
✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup
sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi
putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit
atau bulat seperti bumi.
✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang
berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang
kembang membesar dari biji benih.
✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka
tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang
tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.
✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau
manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka
menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang
amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan
lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib
mereka.
✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya,
lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat
dahsyat.
✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah
malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat
saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.
✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga
dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama
berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya
seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka
rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan.
Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan
mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.
✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang
mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan
mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak
akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu
bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih
putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang
mengalir dari syurga.
✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang
mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:
ⅰ- Pemimpin yang adil.
ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata
"Aku takut pada Allah".
ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya
kerana takutkan Allah.
✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak
tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara
"pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi.
Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha
mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan
dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s.,
Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab
seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa
antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.
✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu
diperkenankan doa baginda.
✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati
semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit,
turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar
(besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang
amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.
✐ 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang
mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar
dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik
yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang
menghijab cahayanya yang sangat kuat.
✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4
orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama
cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak
dihadapan istana.
✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan
amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah
Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga
mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat
Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.
✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang
kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada
tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.
✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang
pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan
adalah perkara pertumpahan darah.
✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan
mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan
kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.
✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan.
Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun
yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.
✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk
menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.
✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh
amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.
✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki
akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh
Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana.
✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk
menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh
makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.
✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :
ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan
hisab.
ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.
(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)
✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk
memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap
seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.
✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi
jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang
dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah
tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan
dan dimudahkan menyeberanginya.
✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000
tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang
melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan
berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa
menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.
✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang
lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya
melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.
Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al-
Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.
☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini
kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah
pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam
itu, hanya 3 perkara yang aitu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain 

Menitis air mataku apabila membaca kisah ini..

"Mkhairil Azhan" - Kelemahan wanita adalah lelaki,kelemahan lelaki adalah wanita....itu sumber utama t'jadinya p'kara dibwh sbnrnya,seluas lautan mana iman didada ibubapanya xkn dpt melawan secetek sungai yg dicemari akidah..iman bkn diwarisi dr ibubapa..hati... disetiap manusia yg b'nyawa harus ada p'dirian akidahnya..negara pun harus m'beri p'dktn yg baik jika ia sebuah negara yg btl2 negara islam,perlu m'buktikn pd rakyat yg mmg kita hdp dlm negara islam,bkn negara melayu yg smgt keduniaan semata2,yg negara nmpk musuh yg m'bw senjata,m'bw bom saje,b'perang dgn m'gunakn senjata m'jadi kemegahan dunia jika menang,sdgkn musuh yg plg kt tkut ialah akidah t'pesong,mengapa tiada yg selamatkn hati org2 islam yg dicedera @ t'cedera hny krn akidah t'pesong,nauzubillah...

'Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikutboyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.


Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad 2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.'


Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk p ermohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..


Butir asal permohonan.. ....


Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.


Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'

Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.


Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. 'Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.' Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ' Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.


Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,'Allah hu Ahad'.. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara. Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Sahabat bertanya 'Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? ' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik.' Sahabat bertanya lagi. 'Mengapa begitu ya Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia'.


Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, 'Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.' Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh ... semuanya satu demi satu..

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi'. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. 'Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali, email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

#kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan email ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.

Ya Allah, gantikanlah kepedihan ini dengan kesenangan, jadikan kesedihan itu awal kebahagian. Wahai Rabb, tuangkan dalam jiwa yang bergolak ini kedamaian... Wahai Rabb, tunjukanlah pandangan yang kebingungan ini kepada cahaya-MU, bimbinglah sesatnya perjalanan ini ke arah jalan-MU mnuju hidayah-MU!♥♥

masalah

be prepared n ada backup plan..huhu..especially bab2 assignment..


Made by Malaysians

video ini sungguh terharu..seyes aq bangga aq anak malaysia...


Tuesday, September 13, 2011

girls out there~ WATCH OUT FOR YOUR SAFETY!!!!

Read This Message.....!!!!

How to Detect Hidden Camera in Trial Room?

In front of the trial room take your mobile and make sure that mobile can make calls........
... Then enter into the trail room, take your mobile and make a call.....
If u can't make a call......!!!!
There is a hidden camera......
This is due to the interference of fiber optic cable during the signal transfer......

Please forward this to your friends to educate this issue to the
public......To prevent our innocent ladies from HIDDEN CAMERA...........

Pinhole Cameras in Changing Rooms of Big Bazaar, Shoppers Stop?

A few days ago, I received this text message:
Please don't use Trial room of BIG BAZAAR there are pinhole cameras to make MMS of young girls.
So, please forward to all girls. Also forward to all boys who have sisters and girlfriends.

Don't be shy in forwarding this message. Because its about protecting the integrity of all girls & ladies.

HOW TO DETECT A 2-WAY MIRROR?

When we visit toilets, bathrooms, hotel rooms, changing rooms, etc., How many of you know for sure that the seemingly ordinary mirror hanging on the wall is a real mirror, or actually a 2-way mirror I.e., they can see you, but you can't see them. There have been many cases of people installing 2-way mirrors in female changing rooms or bathroom or bedrooms.

It is very difficult to positively identify the surface by just looking at it. So, how do we determine with any amount of certainty what type of Mirror we are looking at?

CONDUCT THIS SIMPLE TEST:

Place the tip of your fingernail against the reflective surface and if there is a GAP between your fingernail and the image of the nail, then it is a GENUINE mirror.

However, if your fingernail DIRECTLY TOUCHES the image of your nail, then BEWARE, IT IS A 2-WAY MIRROR! (There may be someone seeing you from the other side). So remember, every time you see a mirror, do the "fingernail test." It doesn't cost you anything. It is simple to do.

This is a really good thing to do. The reason there is a gap on a real mirror, is because the silver is on the back of the mirror UNDER the glass.

Whereas with a two-way mirror, the silver is on the surface. Keep it in mind! Make sure and check every time you enter in hotel rooms.

Share this with your sisters, wife, daughters, friends, colleagues, etc.

Saturday, August 13, 2011

what are you in?


Now here is a problem that finally has a formula for getting to the bottom of an age old problem.
From a strictly mathematical viewpoint it goes like this:

What Makes 100%? What does it mean to give MORE than 100%? Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%? We have all been to those meetings where someone wants you to give over 100%. How about achieving 103%? What makes up 100% in life?

Here's a little mathematical formula that might help you answer these questions:

If:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z is represented as:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

Then:

H-A-R-D-W-O-R-K
8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%
and
K-N-O-W-L-E-D-G-E
11+14+15+23+12+5+4+7+5 = 96%

But,

A-T-T-I-T-U-D-E
1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

And,

B-U-L-L-S-*-*-T
2+21+12+12+19+8+9+20 = 103%

AND, look how far a** kissing will take you.

A-*-*-K-I-S-S-I-N-G
1+19+19+11+9+19+19+9+14+7 = 118%

So, one can conclude with mathematical certainty that While Hard work and Knowledge will get you close, and Attitude will get you there, it's the Bulls**t and A** Kissing that will put you over the top!

Monday, August 1, 2011

Salam Ramadhan

Ramadhan is to fast, not to feast. Selamat bersahur, berniat puasa dan berbuka ya kwn2..

Saturday, July 30, 2011

saya suka bangun pagi~

ttba rasa nk mencari lagu2 yg pernah main kt tv masa aq form1 n form2..
dulu sekolah sesi petang..
pagi xder wat per, bukak tv tgk video clip lagu sampai aq boleh hafal track dia..
siap menari2 ikut video clip..
punya nk tggu lagu tuh siap hafal..
"oohh lagu nih kul 10"
"oh lepas nih lagu nih"
"lagu nih nnt kul 11.25 nnt"
hehhe..salah satu lagu nyer yg nih..hehehe..

Lirik lagu Titi DJ Ekspresi

Begitu banyak yang ada di hati
Menanti terkuak
Ingin mengungkapkan
Dan mencurahkan
Berbagai rasa dan kesan
Tentang kehidupan

Begitu sarat yang ada di benak
Menunggu tersirat
Ada segala cara
Dan berbagai jalan
Untuk mewujudkan
Hasrat di hati khayalan
Kedalam cipta dan seni

chorus*
Mari berkarya
Dalam puisi dan lagu
Musik dan tari
Layar perak panggung gerak
Adalah tempat kita
Insan dunia ekspresikan diri

Begitu sarat hal yang mungkin
Dan dapat kita perbuat
Untuk berbagi rasa
Berbagi suka
Dengan cara yang mulia
Wujudkan semua harapan
Kedalam cipta dan seni

Saturday, July 23, 2011

taip2, tulis2, rekod2, wat per yg patut~

kiki tegur dah lama x update blog..ntah naper aq malas nk update lately..kira da sebulan aq x update blog..ok untuk citer kali ini aq update pasal program terbaru yg aq join..
SEMINAR MEMPERKASAKAN GENERASI MUDA (SMGM) UiTM 2011..
telah berlangsung selama 3 hari plus 2 hari kursus kira total 5 hari, iaitu dari 29JUN2011 sampai 3JULAI2011..utk program nih aq jadi sebagai mentor..bukan PMDS..aq adalah mentor kumpulan 67..dapat la 6 org adik angkat yg ensem2, comel2, cute-miut..hahha..selama 3 hari jaga dorg aq boleh katakan sume pendiam kecuali faris[at first place la]..shah ada ciri2 leader sket tp maybe sbb dia org first sampai..hhuhu..second day start rapat ng Grol n Azril..dorg byk tanya sket..sampai la hari last..tp tu yg aq suka..
si azril mmg comel..malam pertama tuh siap kol tny kooperasi x bukak..dia lapar~ alololo..cute nyer..so aq pon bg la cheezle n cloud-9..dia dpt gelaran *muka ketat* sbb apa dia ckp sume aq cantas..dia jd geram ng aq..pastu mula la wat muka ketat..n muka dia mmg sedia ketat pon kalo x senyum n kdg2 bertambah comel muka ketat dia tuh sbb dia blurr kalo aq ckp pjg2 sket n laju..huhu..comel sungguh..
hmmm..
paling aq susah nk tackle faka..sampai lonim loss contact..
nasrul pon nice..pendiam..tapiiiiiii...dah abih program dia paling byk msg aq..maybe segan kot..yerla..msg xnmpak muka..ckp la paper pon kaann..but nice..skg nih yg aq rapat n slalu msg ng aq[paling penting manja ng aq] adalah nasrul n azriel..nasrul maybe sbb dia kata dia adik bradik sume lelaki n ttba dpt kakak angkat n dia stpm..kira jurang umur x la jauh sgt kot..huhu..tp bila aq kata ada program kt skola lain utk SHuFFLe sume daaa..hmmm,akak ada adik baru la tuh..hahhaa..comel sungguh mereka2 ini nk merajuk ng aq..

hari kedua, kwn bilik aq dpt berita adik lelaki dia meninggal dunia..pg tuh on the spot lapor kat bilik gerakan n trus anto balik kt stesen bas..dia pegang group 75..group pompuan..memandangkan mereka xnk pecah n urusetia pon kenal aq n taw kemampuan aq, so minta jasa baik aq utk jaga 2 group..aq yg sememangnya telah mencadangkan perkara tersebut dengan berbesar hati menerima sub-group, maka bertambah la ''anak2" aq..hahha..
bila amik lunch ng hi-tea paling haru la..kene amik tuk 12org punya makan..nasib baik bwk beg boleh la letak roti ng buah..pastu tunggu "anak2" keluar dari dewan ikut nombor giliran group..dah laaa mentor2 sume beratur macam tggu anak2 balik tadika siap ng beg n bekal makan pastu bila jumpa "anak2" masing2 panggil ketepi kasi cukup dulu..hahaha..sho shuweettt~..

Friday, June 3, 2011

Review X-Men:First Class

TERBAEEEKKK!!!!!!
tgk biasa jer x tgk 3D pon..kalo tgk 3D lagi aq gila kot..huhuh..walaupun aq terlambat 40minit masuk panggung [tayangan kul 7pm tp lambat sebab public transport xikut jadual padahal aq kuar umah kul 5.15pm kowt..kakak aq kata aq termiss 10mins jer]..tp mmg BEST..jalan citer walaupun serius tp ada klako2 sket,especially masa dia nk gather/cari mutan2 lain..and masa berlatih kuasa..
action-mmg best sampai time dia melayang tuh aq pon rasa melayang..
grafik niceeee...what else..mmg best la..
lg best sbb aq dpt tix FREE!!! [don't jealous with me..million thanx to my sis..credit to her] paling aq suka profesor-X dia waktu muda ada rambut lg..hensemmm~

aq mmg suka mamat nih-James McAvoy 
[mungkin sbb aq baru jer tgk dia dalam Wanted ng Angelina Jolie - *sigh~ -_-" ok finee aq baru tgk]
dia mmg nmpak cool tp at same time dia klako..
teringat Aaron Aziz...geezzzz~


Sinopsis Cerita:
rasanya anda lebih arif kot sbb aq xfollow sgt sequel dia..tp citer nih kira presequal [yg internet kata la] sbb ni citer konon nyer zaman dolu2 masa awal2 mutasi manusia ditemui dan profesor-X muda lagi [masa ada rambut lagi dan hensem daannnnn - boleh berjalan]..so pihak jahat nih melaga2kan antara Russia n US supaya perang nuklear..yg profesor nh pon ttba terlibat ng CIA..pada aq - tajuk First Class nih kira macam First batch X-men la masa awal2 ditemui oleh profesor-X dan macam mana dorg2 mutan2 nih cari nama2 samaran dorg [cth mcm mana nama profesor-X boleh muncul sbg nama samaran kpd Charles Xavier]..time nih xder lg yg lelaki-mata-laser ker wanita-putih-ribut-taufan tuh..blom ada lg..yg kuku besi tuh ada..tp xjoin lg masa nih..time dorg cari mutan kuku besi tu la klaka..funny gilerr..tgh nk perang/lawan2 tuh pon ada jugak la SIKIT klako2 [tp ketawa sesaat jer]..at the end, citer tu tunjuk camner profesor-X jd lumpuh sampai la dlm citer X-men yg korg pernah tgk sblm2 nih..[nk tahu lebih lanjut sila ke kaunter pawagam terdekat dan BELI TIKET WAYANG LAA PE LAGI..] tgk sendiri dan rasakan kelainannya..eehh mcm iklan lak..

itu sahaja..aq xreti sgt nk review movie tp aq rasa nk review gak sbb xsilap aq nih 1st time aq tgk wayang utk thn 2011..kowt!! [again *sigh~~ -_-"..baru aq perasan]
apa pon mmg best~~kalo ada nk ngajak aq lg sekali, aq nk tgk yg 3D [sahaja!!]..huhuu~

suka statement McAvoy masa interview

akhir zaman~

maybe entri kali nih mmg aq nk hambur abis-abisan..baru haritu aq komen satu blog nih..blog serius best tapi kalo korg sebagai seorg muslim xtergamak korg nk berkata sedemikian rupa..blog nih xder salah apa..yg aq xsuka statement terakhir dia tuh jer...aq xtaw kenapa blogger nih tergamak mengeluarkan "STATEMENT" sedemikian rupa [aq pon xsanggup nk letak statement dia kat dalam blog aq nih..nk taw klik sendiri]..yang menggegarkan jantung aq sampai aq menggigil menaip, bila tgk kat ruangan komen dia..
adesss~~amat memalukan..sampai ada non-muslim masuk campur seolah2 seronok melihat kte2 yg sedang berdebat berkenaan hal agama dan akidah..what a shame..
bila aq renung balik satu jer aq tgk..dorg xder fakta..boleh dikatakan perdebatan antara pihak A [tukang komen yg marah/xsuka "STATEMENT" blogger tu] dan pihak B [tukang komen yg menyokong statement blogger]...

maka dapat aq lihat disini 

isu asal : seorg blogger/twitter mengeluarkan statement "pakai cap melemahkan iman" tanpa ada nas atau dalil atau klausa sokongan sebelum/selepas kenyataan sedemikian..kenyataan yg dikeluarkan mungkin dikategori sebagai mutiara kata atau pesanan yg disampaikan oleh ustaz2 kalo kita mendengar ceramah, dimana kta sbg org biasa mungkin tidak lah hafal sepenuhnya sekiranya terdapat dalil yg mengiringi statement tersebut..

si blogger : mungkin tidak memahami bahawa kenyataan tersebut seperlunya mempunyai ayat/klausa sokongan selepas atau sebelum ayat tersebut..dan si blogger jump into conclusion, maka terkeluarlah "STATEMENT"..

pihak A : merasakan si blogger tidak wajar mengeluarkan statement sedemikian dan rata2 meminta beliau menarik balik kenyataan beliau..pihak A cuba saling membantu dalam menambah fakta2 yg dirasakan perlu walaubagaimanapun seperti tidak dapat memuaskan hati pihak B dan ada dikatakan tak valid just because drpd ulama indonesia..

pihak B : meminta pihak A memberikan nas atau dalil yg menyokong hujah2 pihak A serta isu asal..tapi satu aq tgk..satu isu dah dpt fakta, dia akan keluarkan isu lain yg menunjukkan "STATEMENT" si blogger itu benar..isu asal pasal cap[pihak A telah pon memberikan klausa sokongan] tp pihak B nih keluar pulak isu nape pegang kucing boleh tp anjing susah nk basuh sedangkan anjing adalah haiwan yg lebih mendengar kata..ASTAGHFIRULLAH..bukan kah dah terang didalam Al-Quran sendiri memberikan cara untuk menyamak..pasti ada sebabnya ALLAH turunkan sesetengah larangan!!!dia seperti tidak percaya..bahkan ada yang mengatakan "nasib baik xkuat agama,kalo x..bla bla"..boleh dia bangga dia x kuat agama..

selamah-lemah aq xsanggup rasanya utk aq mengluarkan statement sedemikian rupa..aq masih ingat pada hukum ALLAH..bergegar jantung, menggigil tangan, menitik airmata aq melihat ketidaksatuan ummah seperti ini..[kalau anda baca cara mereka bukan seperti usrah atau ruangan utk membetulkan mana yg salah..ada yg mengikut logik akal dan emosi]
kepada kawan2 yg lebih arif diharap dapat membantu dalam memberikan apa2 fakta dan diharapkan mereka sedar dan lebih berhati2 atas setiap "STATEMENT" mereka..
ISLAM ITU MUDAH,ISLAM ITU INDAH

dan terbaru yg sedang diwar-warkan berkenaan 14y/o girl mendedahkan ketidakpentingan virgin..agaaaiiiinnn..what a shame of our youngsters..aq xtaw nk komen kt page dia cam ner [aq xjumpa button utk komen, pening tgk gmbr dia yg penuh] btw dlm entry terbaru dia kata “AKU ADA SUSAHKAN MAK BAPAK KORANG KE DOHH”..kalo aq leh komen mmg nk ckp kat dia, mmg dia da nyusahkan saudara se-Islam dia..dia nk marah org komen dan tegur..kita dah taw keburukan tu kter kene tegur..selemah2 iman seseorg itu menegur/membenci di dalam hati..kalo nk dibuat survey tu lain la citer..tapi yg org marah/xsuka, adakah itu satu keperluan untuk mendedahkan/membangga diri bahawa dia sudah tiada dara??!org mungkin xambil port pon dia ada dara ke tidak tapi xperlu la sampai buat satu entri..
14y/o girl, MALAY, ISLAM [pandai lak dalam entri terbaru yg dia marah n statement dia "aku bukan hanya ISLAM dlm IC . so korng jgn nak memandai JUDGE aku smpai nak heboh-2 pasal aku"]..org x heboh kalo dia sendiri x buka pekung didada..dia da nyusahkan org lain sebab dia da memalukan agama dan bangsa dia..itu yg org marah..dia membuatkan org lain memandang rendah kepada remaja MELAYU [didalam perlembagaan Malaysia termaktub melayu itu Islam]..


Monday, May 30, 2011

zzzzzzzzzz~

actually I have a lot of idea for my blog..but I just lazy to type in here..what can I do??!!

Saturday, May 28, 2011

say NO to rempit..

Sekitar 6000 remaja mati setiap tahun akibat kemalangan jalanraya..

Remaja rempit kerugian besar kepada negara..

Menunjukkan ketidakpandaian dalam pengurusan masa..

Boleh dikategori dalam bunuh diri..

-Al-Kuliyah

say NO to rempit..

Sunday, May 22, 2011

resepi roti sambal aiskrim~ nyummm~


Bahan-bahannya adalah:
  1. ROTI
  2. AISKRIM [ikut suka nk perisa apa, saya pakai fruit salad sbb nk diet-->tgn kt bahu mata pndg atas]
  3. SAMBAL IKAN BILIS [mak buat..sedaaaaapppp~]



Cara membuatnya adalah:
  1. Letak roti atas piring.
  2. Letak aiskrim dan sambal ikan bilis atas roti.
  3. Gulung roti.



waaaaaa...sukanyerrrrrrr tengok aiskrim tu menitik~~
sedaaaaappppppp~


Saturday, May 21, 2011

renung-renungkanlah~

"Orang yang bodoh itu ialah orang yang menjawab sebelum mendengar, berdebat sebelum memahami permasalahan, dan menghukumi sesuatu yang tidak diketahuinya."

Imam Jaafar Sadiq

Thursday, May 19, 2011

kasih sayang~

*credit to pixelery.com

tidak ada ibu bapa yang tidak menyayangi anak-anak mereka..

tetapi kadang-kala cara mereka memberi, menyampai, menunjukkan kasih sayang terhadap kita adalah berbeza-beza..

seperti udara, kita tidak dapat melihat kasih sayang ibubapa itu tapi kita dapat merasai kehangatan kasih sayang mereka..

**********

cintailah pasangan anda kerana Tuhan..bukan kerana nafsu dan duniawi semata..

terimalah keadaan seadanya dan redha akan segala qada' dan qadar Tuhan..

nescaya kita akan lebih tabah menghadapi sebarang cabaran dan dugaan..

percayalah, setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya..

*credit to wallcoo.net



p/s: terharu dan sedey tgk citer "DI HUJUNG MIHRAB" di TV9..*sob sob~

Monday, May 16, 2011

Malaysia's Next Top Female Blogger 2011

ok..for the first thing, I want to enter this contest coz' I try to give myself a challenge..so here we are, the contest begin~~~~


1) Tell us about your blog in 70 words or less. (When and why you started it, how often you update, and your viewers)


mula dengan group blog bersama geng saya but then my friend encouraged me to have my own blog so I can make any story or maybe sell something..started since last year but I actively in updating my blog around this year..most entry in my blog was about my life, campus life and activities, my travelling to other places..and may [occasionally] about some serious issues [politic,history, religion,national,global,nature - in my head for the future entry]..so some people might say my blog is quite boring but to me, we as the new genereation [X-gen or Y-gen] sometimes we have take a look at some issues around us. kita mungkin masih muda and should have fun tapi satu hari nanti kita tetap akan menjadi pemimpin, sekurang-kurangnya pemimpin keluarga dan selemah-lemah seorg pemimpin adalah memimpin diri sendiri..ok stop!!! toooo much serious thought...nnt sandra xpilih blog saya pulak..huhu..ok kidding..next~




2) What is your personal style?


hurrmm, simple, easy to wear[fast to wear] and can be transformed for different occasion..
[sometimes my friends said my style is odd :P ]


3) A picture of you in one of your favorite outfits


ok..aq bukan yg outfit costume tuh..hehehe chumey kan gingerbreadman tuh..




4) Are you the next Malaysia’s Top Female Blogger 2011? Why?


YEZZAA I'm the next Malaysia's Top Female Blogger 2011..
why??!!
because I'm female..
because I'm Malaysia citizen..
because I have a blog..
because I'm blogging now..
because I'm in year 2011..


5) I love to read ‘Life with Sandra…..’ because?


he just an awesome guy who had own blog with impressive entries..what the most I impress about is his illustration..he got his own style and very particular on the hair line..[usually i interested with people because of their hair :)) ]


ok..that's all for today..I wish [in my dream] I can be the Malaysia's next top female blogger 2011..for any details about this contest..u can click here http://bysandraazwan.blogspot.com/

chow~~

Saturday, May 14, 2011

TOLONG LAA!!! aq nk aman jer...

ok..patutnyer entri nih aq wat semalam..berdasarkan tragedi 13mei1969 [waaa..da 42thn da]..tapi blog weng sket semalam so aq tunda ke hari ini..just to share my opinion and i'm not in favor of any party..tqvm..


berdasarkan video diatas..menunjukkan bahawa pemimpin terdahulu telah mencuba sedaya upaya utk ketenteraman dan kesejahteraan rakyat..walaubagaimana pun dengan isu terkini yang telah digembar-gemburkan serta ditambah "bahan perisa" sesedap rasa menyebabkan pertistiwa 13 Mei seolah-olah mungkin atau bakal berlaku..

dimana rasionalnya masyarakat kita pada masa kini??!! kalau nk dikatakan xtahu perlembagaan, 5tahun belajar sejarah semasa di sekolah menengah..kita belajar macam mana dari mula tanah melayu sehingga menjadi MALAYSIA..pun tak reti-reti nk mengambil ikhtibar? seperti dalam artikel ini

''Peristiwa hitam 13 Mei 1969 bukan sesuatu yang baik untuk negara kita dan ia mestilah dilupakan,"


kalau dilupakan, macam mana ikhtibar nak di ambil..sejarah itu satu pengajaran dan rujukan.. akhir-akhir ini perlembagaan seolah-olah dicabar kedaulatannya..


saya amat terkejut semasa terbaca berita ini..kenapa perlu ada isu terhadap perkara yang dah sedia termaktub didalam perlembagaan sejak kita nak merdeka dahulu? kenapa tidak di timbulkan semasa perlembagaan persekutuan nk ditubuhkan??

SEBAB..kalau masa tuh masih kacau bilau, xrasa sekarang nih kita boleh berblogging atau anda membaca blog dengan selesa..pasti tanah melayu masih belum bertukar kpd MALAYSIA..xdapat nyer kita merdeka seperti hari ini..

tapi selepas seminggu, syukur apabila semua telah diperjelaskan seperti dalam artikel ini, http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0513&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

dan ini maklum balas dari pihak bertentangan
[anda sebagai seorang dewasa perlu mengambil kira pandangan pelbagai pihak before jump into the conclusion..]

seperti artikel ini
kadangkala, 'bahan perisa' yang ditambah..seolah-olah sebelah pihak yang bersalah..kita sebagai rakyat MALAYSIA yang bertamadun ini tolong la..BE RASIONAL!!!

disini saya ingin sampaikan pesan, xkira anda bangsa apa, parti apa, selagi anda adalah rakyat MALAYSIA, kita hendaklah saling bekerjasama untuk mengekalkan keamanan dan kesejahteraan negara kita nih..negara kita ni bukan besar mana pun..sekali kena attack, utara sampai selatan, timur ke barat boleh hancur seperti mana sejarah MALAYSIA dijajah oleh JEPUN..korang nk macam tu jadi balik??

TOLONG LA!!

TOLONG LA!!

TOLONG LA!!

Thursday, May 12, 2011

dieksploitasi atau mengeksploitasi diri sendiri..

http://cursingmalay.blogspot.com/2010/08/menentang-kapitalisme-adakah-anda-ada.html

aku terbaca artikel ini..walaupun telah lama di 'publish' kan tapi aku baru terklik hari nih..dan kebetulan juga semasa aku membaca artikel ini di televisyen sedang menyiarkan tentang isu wanita2 yang disimbah asid yg agak berleluasa di sekitar ibu negara [21 mangsa stakat yg aku tahu -> ramai tuuhhh]..ok!! xla berkaitan pun antara 2-2 isu..tapi di sebab kan masa aq tengok berita tu seorg menteri beriya-iya mengatakan mangsa akan dibela dan pemangsa diluar sana diberi amaran keras dan peringatan, jangan fikir isu-isu sebegini tiada pembelaan dari pihak tertentu..


"Banyak betul NGO yang wujud untuk mempertahankan hak wanita daripada dieksploitasi.Girl power!Woman's right!Hak wanita untuk sama rata dengan lelaki!Jangan jadikan wanita habuan halwa mata lelaki!Tapi macam mana nak sekat mata lelaki yang memandang kalau fesyen baju nampak pusat dah berlambak2 jual merata-rata?" --CursingMalay


ada jugak benarnya [xbermakna aku sokong 100%, 90% jer n_n"] aku teringat ada satu hari tuh aq berjalan2 kat shopping complex(ok da x formal bahasa aq) ttba depan aq nih ada sorg minah..haish~ dalam aq belek2 x sempat nk tegur dia..nk kata salah molek pakai tudung..tutup serba-serbi(ok aq x ingat dia pakai short sleeve atau long sleeve) tapi yang slek nyer..dia pakai short pants..mcm hot pants yang ramai pakai sekarang nih..tp konon nyer nk padan ng dia pakai tudung dia pakai legging/tights..aiyoyoyo~ apa punya ini kanak2 ribena..kalo dia pakai skinny jeans ok la..nih betul2 legging/tight yg serupa ko xyah pakai..apa beza ko pakai tights ng ko x pakai..beza nyer kalo ko pakai kaki ko warna hitam..kalo x pakai kaki ko warna kaki ko la kan..adesss...apa punya adik nih la adekkkk...sedey..xsempat nk tegur [mcm berani jer nk tegur]

aq jadi concern menda2 ca nih sbb teringat kt kwn aq dulu pernah ckp..kalo nk terbukak, biar terbukak semua..kalo nk tutup biar tertutup dengan elok..jgn malukan agama..ko nk malu diri ko sendri xper la..tapi jgn babitkan nama mak bapak ko skali..keturunan ko skali..nasib baik aq mix chinese..bukan pure melayu..boleh la aq kata aq chinese [anyway jgn salah faham - chinese merujuk pada bangsa bukan agama]..

Friday, May 6, 2011

pilih yg paling elok~!!

bila tengah marah..(berfikiran negatif/meletup)

wat da fishh, wat da hell, wat de der jer la..ko ingt aq xder keje ke nk lepak2..aq mintak tolong pon nk mintak tolong aq balik..eh,patut nyer tuh keje ko taw..bukan aq..tp dah org atasan mintak aq tolong sbb org atasan taw aq boleh diharap,multi-tasking, multi purpose (mcm barang lak)..kalo nk kata aq berkira mmg aq berkira..mak hai..aq baru duduk/berdiri sekejap nk tarik nafas ko da kata "eh xder keje ker", "eh wat la keje, jgn la diri jer"..apa la yg ko jeles sgt kalo tgk aq x wat keje..eh keje aq xpayah nk kene tunjuk kat ko 24jam la..aq taw keje aq..ko x payah mengarah aq..sapa MT sekarang..ko ke kitorang?!! sepanjang aq buat event kat sini xpenah aq tgk pengarah projek yg mcm nih..sumer jawatan dia wat..baik xyah ada organisasi mcm tuh..baru sehari bz dah kecoh..ktorg bz dari awal x kecoh pon..ko nk berkira wit minyak ko g jemput org..siap soh ko jemput..soh ar datg sendiri..kata berbayar..BY THE WAY..dah keje ko, wat jer la..ktorg abih kdt berpuluh2 termasuk nk call ko xder pon ktorg nk tunjuk kat ko..tolong la..nama jer da masuk degree..tp mentel..nih ker yg dikatakan mengubah destini anak bangsa??!! destini sendiri pon belum tentu lg kalo ko xkuar dr kepompong ko..tgk org duduk/berborak da kecuh nk ckp2 belakang..nk cakap belakang jgn la bg kami dengar..byk sket pahala ktorg dapat..nih cakap nk kasi kami denga baik ko ckp direct jer..nih menambah dosa kami lak join ko sbb kami marah..der..ktorg bukan borak kosong der..ktorg borak benda besar..benda berkaitan event..nk wat arrangement,nk setup,fikir cam ner nk mintak tolong korg dengan cara paliiiinnnngggg sopan sbb kami taw kter nih x sebulu..salah cakap korg meletup..ada benda korg xperlu taw..kami yg da pegang jawatan nih pandai la nk fikir perah otak..kalo ko rasa kami nih asik ke hulu hilir x wat keje join ar kami nih perah otak..boleh la kter tgk mentaliti korg yg hebat sangat tuh..kalo rasa da cukup bagus naper x tawarkan diri utk jawatan tertinggi masa pemilihan jawatan..der..ada certain keje bukan kat tulang 4kerat..keje nyer kat otak jer..sbb tuh korg x nmpak kami wat keje..sbb tuh akauntan lg byk gaji dari buruh walaupun buruh lg penat keje..kalo sumer kjer kiter nak wat sama2 apa guna pengagihan tugas..xpayah ada carta organisasi..buang masa jer setup..masing2 ada jawatan dan tugas..ko wat keje ko aq wat keje aq..kalo korg mentaliti bagus korg xakn kesah org x tolong ko..bah kan ko akan dengan sendiri rasa bertanggungjawab ng tugas ko sendiri dan bila dirasakan perlu ko akan rasa terpanggil utk bantu org lain dalam jawatan lain BILA TUGAS KO SELESAI..xkan ko nk tugas ko tunggang langgang pastu sebok nk kejar wat keje org lain..mind ur biz first b4 you take care others (bak kata kawan lama aq, bila mara akan cakap omputih) pastu bila kene marah keje x siap mula la bg alasan wat itu la ini la..macam ko yg wat sumer keje..pastu kata la org laiin xnk tolong la hapa la..yg patut tahu sumer keje dalam sumer jwtn pengarah jer sbb kalo nk kene marah maki hamun org akan cari ketua nye dulu..yg malu ketuanyer..akan dikatakan xreti jaga anak buah..ko ada jwtn/biro/jabatan ko sendiri, ko take care la dulu..kalo ko kata ko wat keje byk..dah biro ko mmg keje byk..terima la hakikat..kalo nk kata ko xnk tolong sbb ko ada keje ko sendiri so nk suruh aq wat la sbb nmpk cam aq xder keje kaannn..mcm tu aq nk kata gak la"skop keje aq xder pon tersenarai nama tugas tuh..tugas tuh bawah biro ko..bila masa lakk aq masuk jwtn bwh biro ko?" nk kata kerjasama x semestinya kerja bersama2..kemana2 nk bersama..xkan setiap kalo aq nk gerak nk gtaw ko supaya ko taw la kan apa keje aq wat..KO SAPA??!! mcm tuh kter switch tugas ar~ baru ko taw susah ke senang KErJE jd pengarah utk mengarah org..

bila buat2 'cool' (ayat sentap)

alamak..ada pulak yg nk menyentap kat blakang..xper la..dorg xphm apa kami bualkan..sory..kami x la hebat mana utk multi-tasking..sambil cakap wat keje..kang pening..gpon xle nk heboh2..kang susah..lg2 kalo kene pegang duit org..kene sembunyi2..kang paper terjadi aq sorg jer kene..ko nk tolong tanggungkan? harapaannn~baik berjaga2..dorg penat tuh..xper la sama2 penat..dorg xbiasa lg cara keje kat sini..[tapi xreti2 ker nk belajar]..kami nih dok sini lg lama dr korg..berpada la kalo nk wat cam kami nh xreti wat keje..kami nih pon dari dip..sama mcm ko..yg xsama nyer bidang kter..no wonder org kata aq men 'downgrade' kan diri bila join korg..aq ingat nk ubah persepsi org luar terhadap korg..upernyer korg sendiri xreti nk ubah diri utk mengikut standard org luar..haish3..apa nk jadi budak zaman sekarang..

bila da tenang (ayat positif)

xper la..hanya aq dan Tuhan saja yg tahu apa aq wat..dorg ada keje dorg, aq ada keje aq..taw masing2 penat..banyak lg keje nk kene wat.."apa yg penting?! kerjaaaaasamaaaa.."
tata~ [fullstop]



p/s: kan senang tuh yg akhir skali..

Wednesday, May 4, 2011

my artwork 2 & 3

this is my second project for Fashion Illustration subject in this semester..the collage technique to make it 3D image (I like the shadows under hand and the thigh n_n")

this is my third project for Fashion Illustration subject in this semester..the most I like is the cloth..for the skin I cannot say much coz'...hmmm...coz' I don't know what to say lorrr~

these are my collection of artwork from the first project until the third project for Fashion Illustration subject in this semester..the final one cannot be upload because my lecturer said "this is out of your standard"..I admit that the final project is a horrible(the most I guess -_-").. I'd try to do water color technique with color mixed (as my friend said the technique is suitable with me coz' last semester my old master project I chose Paul Klee as my reference) but it turn out so horrible..I wonder where is my skill goes??!!~~

So, this semester was end here after the assessment..next post I may post the picture of my model wearing my design..check it out later!!!



you should,have to,must (ada lg perkataan yg memaksa) read this!!!!!

please click the link for further reading..

Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!)
http://xlawsknowledges.blogspot.com/2011/04/games-yang-menghina-islam-wajib-baca.html

Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!) Part 2
http://xlawsknowledges.blogspot.com/2011/05/games-yang-menghina-islam-wajib-baca.html

Saturday, April 23, 2011

what is marketing??!!!


What is marketing~~



1.You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and say: ' I am very rich. Marry me!' - That's Direct Marketing


2. You're at a party with a bunch of friends and see a gorgeous girl. One of your friends goes up to her and pointing at you says: ' He's very rich. 'Marry him.' -That's Advertising


3. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and get her telephone number. The next day, you call and say: ' Hi, I'm very rich. 'Marry me - That's Telemarketing'



4. You're at a party and see gorgeous girl. You get up and straighten your tie, you walk up to her and pour her a drink, you open the door (of the car)for her, pick up her bag after she drops it, offer her ride and then say:'By the way, I'm rich. Will you 'Marry Me?' - 'That's Public Relations'

5. You're at a party and see gorgeous girl. She walks up to you and says:'You are very rich! 'Can you marry ! Me?' - 'That's Brand Recognition'

6. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and say: 'I am very rich. Marry me!' She gives you a nice hard slap on your face. - ' That's Customer Feedback'




7. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and say: 'I am very rich. Marry me!' And she introduces you to her husband. - 'That's demand and supply gap'

8. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and before you say anything, another person come and tell her: 'I'm rich. Will you marry me?' and she goes with him - 'That's competition eating into your market share'

9. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and before you say: 'I'm rich, Marry me!' your wife arrives. - 'That's restriction for entering new markets'