Saturday, May 14, 2011

TOLONG LAA!!! aq nk aman jer...

ok..patutnyer entri nih aq wat semalam..berdasarkan tragedi 13mei1969 [waaa..da 42thn da]..tapi blog weng sket semalam so aq tunda ke hari ini..just to share my opinion and i'm not in favor of any party..tqvm..


berdasarkan video diatas..menunjukkan bahawa pemimpin terdahulu telah mencuba sedaya upaya utk ketenteraman dan kesejahteraan rakyat..walaubagaimana pun dengan isu terkini yang telah digembar-gemburkan serta ditambah "bahan perisa" sesedap rasa menyebabkan pertistiwa 13 Mei seolah-olah mungkin atau bakal berlaku..

dimana rasionalnya masyarakat kita pada masa kini??!! kalau nk dikatakan xtahu perlembagaan, 5tahun belajar sejarah semasa di sekolah menengah..kita belajar macam mana dari mula tanah melayu sehingga menjadi MALAYSIA..pun tak reti-reti nk mengambil ikhtibar? seperti dalam artikel ini

''Peristiwa hitam 13 Mei 1969 bukan sesuatu yang baik untuk negara kita dan ia mestilah dilupakan,"


kalau dilupakan, macam mana ikhtibar nak di ambil..sejarah itu satu pengajaran dan rujukan.. akhir-akhir ini perlembagaan seolah-olah dicabar kedaulatannya..


saya amat terkejut semasa terbaca berita ini..kenapa perlu ada isu terhadap perkara yang dah sedia termaktub didalam perlembagaan sejak kita nak merdeka dahulu? kenapa tidak di timbulkan semasa perlembagaan persekutuan nk ditubuhkan??

SEBAB..kalau masa tuh masih kacau bilau, xrasa sekarang nih kita boleh berblogging atau anda membaca blog dengan selesa..pasti tanah melayu masih belum bertukar kpd MALAYSIA..xdapat nyer kita merdeka seperti hari ini..

tapi selepas seminggu, syukur apabila semua telah diperjelaskan seperti dalam artikel ini, http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0513&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

dan ini maklum balas dari pihak bertentangan
[anda sebagai seorang dewasa perlu mengambil kira pandangan pelbagai pihak before jump into the conclusion..]

seperti artikel ini
kadangkala, 'bahan perisa' yang ditambah..seolah-olah sebelah pihak yang bersalah..kita sebagai rakyat MALAYSIA yang bertamadun ini tolong la..BE RASIONAL!!!

disini saya ingin sampaikan pesan, xkira anda bangsa apa, parti apa, selagi anda adalah rakyat MALAYSIA, kita hendaklah saling bekerjasama untuk mengekalkan keamanan dan kesejahteraan negara kita nih..negara kita ni bukan besar mana pun..sekali kena attack, utara sampai selatan, timur ke barat boleh hancur seperti mana sejarah MALAYSIA dijajah oleh JEPUN..korang nk macam tu jadi balik??

TOLONG LA!!

TOLONG LA!!

TOLONG LA!!

No comments: