Wednesday, January 26, 2011

I LOVE ALLAH S.W.T

kenapa tajuk post kali ini sedemikian? kerana aku rasa aku perlu lakukan sesuatu untuk menunjukkan rasa cintaku pada MAHA PENCIPTA..kawan aku ada post dekat facebook : [I love Allah (S.W.T). Put this as your status. 80% won't post it because they're afraid to be laughed at. Allah said: "Deny me in front of people, I will deny you in front of them".] dan maka tersebutlah kisah dimana tergeraknya hatiku untuk mencuba..sekurang-kurangnya..dan maklumbalas yg diterima menggembirakan kerana mendapat sambutan [terima kasih kepada yang 'like' di wall saya]..

aku tahu aku bukanlah sebaik mana atau sebagus mana..selemah-lemah iman ku hanya berdasarkan hatiku dan seterusnya mengingatkan diriku sendiri..mungkin aku boleh dan akan cuba berusaha untuk meningkatkan imanku..


"Barangsiapa di antara kamu yang melihat sesuatu kemungkaran, maka hendaklah dia mengubah dengan tangannya (kekuasaannya), jikalau tidak berkuasa hendaklah mencegah dengan lisannya, jikalau tidak berkuasa juga, hendaklah mencegah dengan hatinya (membenci kemungkaran itu), dan ini adalah selemah-lemah iman.”

jadi disini apa yang aku ingin kaitkan adalah cerita anak muda zaman sekarang..antara lelaki perempuan sedia maklum ada batasnya..aku bukan nak menggalakkan atau mengiyakan..tapi kalau naaaaak sangat berpegang tangan bertepuk tampar biarlah bercover..kalo rasa nak memalukan diri sendiri..TOLONG JANGAN BAWAK NAMA AGAMA SEKALI..yang paling aku tak suka ialah bila seorang wanita bertudung tetapi berpegang tangan ke hulur hilir..kalo ko rasa nk pegang tangan ke itu ke ini ke atau menghala kearah yang tak elok [dlm bahasa kasar nyer - maksiat] pleaaasssseeee take off your tudung..wat malu jer..kalo org nk kata pon paling tidak "patut la xpakai tudung pun" atau pun "freehair, lantak p la"..jangan sampai org berkata "bertudung tapi pegang tangan"

again..TOLONG JANGAN BAWAK NAMA AGAMA SEKALI..nk buruk biar nama kau sorang..kalo boleh nama mak bapak pon ko jangan sebut..buat malu mereka dan keluarga mereka jer..


"demi masa. sesungguhnya manusia dalam kerugian. melainkan orang yang beramal soleh, dan berpesan-pesan kepada kebaikan/kebenaran, serta berpesan-pesan kepada kesabaran" [surah Al-Asr : ayat 1-3]


*sharing is caring..bak kata Anna Raffali - Tolong Ingatkan Aku*

No comments: